Mini-Z MR03 Standard: Řízení

Autor článku: Libor



Zatáčení předních kol v modelu MiniZ MR03 ovládá jediná plastová spojovačka. Velkou výhodou této konstrukce je, že kola při propružení nemění svůj rejd. Musíme si dát pozor, aby se nám při snižování světlé výšky za pomoci podložek pod závěsy kol nevysunuly čepy příliš vysoko z ok na stranách spojovačky. Také nesmíme zapomenout na pojistky (půlměsíčky) na koncích kingpinů, které omezují zdvih předních kol. Jinak se může stát, že při kolizi s jiným autem nebo s mantinelem vyskočí čep z oka spojovačky.



V kategorii Standart je povolena pouze „krabičková“ spojovačka (dříve bez označení, v současnosti 0), která ale na hladké RCP dráze funguje většinou nejlíp i v kategorii Open. Když z nějakého důvodu potřebujeme spojovačku vyjmout, nechá se to udělat bez demontáže přední nápravy.





Úplný přístup k servopřevodům získáme po sejmutí spodního plata i s nápravou. Já několikrát v průběhu sezóny odšroubuju i horní kryt a převody důkladně vyčistím stlačeným vzduchem. Mám zkušenost, že se tam vždy dostanou drobné kousky gumy a často i do mezizubových mezer. Převody po vyfoukání namažu tekutinou Kingpin Oil, protože se pak nečistoty na zuby nelepí. Kyosho už také u standartní MR03 používá jednotné šasi MZ501 jako u MR03VE. Držák servomotoru tedy není upevněn šrouby přes horní plato šasi, ale samostatným držákem pod platem a dvěma miniaturními šroubky M1,4.



Někteří jezdci si stěžují na vylomené zuby v posledním převodovém kole. Projevuje se to trhavými a nečekanými reakcemi na povely volantu. Někoho to potká už krátce po začátku sezóny, jinému se tato závada vyhýbá trvale. Kdo chce mít jistotu, že nebude muset opravovat mezi jízdami (dá se to stihnout prý i za patnáct minut), může ho vyměnit preventivně za kovové převodové kolo - buď Kyosho (MZW417), příp. Atomic (MR3-025) nebo PN Racing (MR3056M).



Na předchozí fotografii a také na tomto detailním snímku vidíme potenciometr, který používají všechny typy MiniZ pro zpětnou vazbu o poloze kol. Jeho výrobcem je Tsubame Radio Co.,Ltd., v sortimentu náhradních dílů Kyosho je veden pod označením MZ8-4. Jeho udávané životnosti 15 000 cyklů se dosáhne nejrychleji v pásmu kolem středové polohy a auto pak ztrácí na přesnosti. Protože to je proces relativně pomalý a postupný, na chování auta si zvykáme a podřizujeme mu jeho naladění. Proto můžeme být překvapeni, jak se i u zdánlivě normálně fungujícího staršího auta po výměně potenciometru zpřesní jeho vedení. Když to neděláme poprvé, trvá to komplet 30-40 minut.


Komentáře k článku:


Zatím nevloženy. Buď první a poděl se o své poznatky !