Online: /


Zážitky z Argentiny v rámci cesty na MS 2005 kat.F1A,B,C

Minule jsme se podívali na průběh a výsledky MS F1 ABC očima reprezentačního trenéra.
Bylo by ale jistě škoda nevyužít bohaté fotodokumentace a nevšedních zážitků z pobytu našich reprezentantů na jihoamerickém kontinentu.
Ten, kdo od tohoto příspěvku očekává záplavu fotek s modely letadel tedy tentokrát může být zklamán.
Věřím však, že nádherné přírodní scenérie nafocené B.Rýzem a M.Dvořákem tuto bolest trochu zmírní...

Takže Bóďo, pusť se do toho:


Návštěvní místa u jezer v oblasti Cordoby (Jumalá – 15 km za Embalse).


Živé keře u kostela v Embalse. Kostel v embalském parku.


Kolegové ze Slovenska se svojí hoteliérkou.


Družba s kolegou ze Slovenska. Východ slunce nad letovou plochou.


Causacki - zvířecí farma patřící nukleární elektrárně v Embalse.
Na večeři - modeláři ze Slovenska + čechokanaďan Láďa Horák, který mi velice pomohl s gumou do modelů F1B


Kolegové ze Slovinska. První z leva Roland Koglot – 2. místo.
S krásnými dívkami ze stánku s tričky.


A opět krásné dívky, tentokrát z místního kasina. Místní policie, která nás hlídala 24h denně.


Píchlá guma na cestě z Embalse do Mendózy. Místní opravny podél cest “GOMERIA“ nejsou kromě kompresoru vybaveny žádnou technikou. Oprava stála 6 peset = cca 52,- Kč.


Večeře v hostelu u Uspallaláty pod Andami.


Probuzení pod Andami.


Andy.


Cesta přes Andy do Chile.


Stará železnice v Andách.
Konečně zasněžené Andy a jediné lyžařské středisko, které jsme viděli, bohužel ještě zavřené...


Od Mendózy byla více jak 20km dlouhá kolona kamiónů, čekajících na přejezd do Chile.
Toto je kolona kamiónů v Chile. Hranice mezi Argentinou a Chile je ve 3.180 m n.m.


Národní park a cesta do základního tábora pod horou Aconcagua 6.959 m n.m.


Holá skaliska. V průvanu nad kaňonem.


Na cestě z Mendózy do provincie Cordoba – stopy po místní fauně.


A také místní flóra.


5ti cm trny, které nejednomu z nás zůstaly v botě.


Naše družstvo v nejluxusnější restauraci ve městě La Falda, kde jsme si našli i nocleh.
Až 5ti cm steaky, kterých Láďa Urban neměl nikdy dost...


Focení našeho srubu v La Faldě.


Nově zapůjčené auto, kterým jsme jeli z Cordoby k vodopádům Iguacu – 1.530 km nonstop.
Přeorganizování zavazadel, abychom se lépe vešli.
Silnice kopírující hranice s Paraquayí.


Nehoda na cestě, jako u nás, nepřiměřená rychlost kamiónu v zatáčce.
Já u našeho autíčka (které ještě poslouchalo).


Vstup do džungle u vodopádů Iguacu. Po džungli následovala projížďka pod vodopády.


Motory na člunu o výkonu 400 koní. Pohled z řeky Iguacu na argentinskou džungli.


Kapibara v řece Iguacu. Kajman v řece Iguacu – tak tady bych se nekoupal...


Vodopády Iguacu protéká průměrně 5 miliónů litrů vody za sekundu, při sezónním zvýšení hladiny se zvyšuje průtok až na 13 miliónů litrů za sekundu.


U jednoho z menších vodopádů.


Fauna na řece.


Pohled na vodopády.


Duha.


člun s další výpravou.


Pohled na jícen vodopádů Iguacu z džungle.


Další z živočichů.


Cesta kolem vodopádů vedla i po železnici. Příchod k vodopádům po lávce.


Pohled na vodopády z brazilské strany.


Vodopády IGUACU se nacházejí asi 20 km východně od soutoku řek Paraná a Iguacu, blízko trojhranice Brazílie, Paraguaye a Argentiny. Lze je těžko přesně spočítat, protože jejich počet kolísá mezi 150 a 300 podle toho, kolik vody právě řekou protéká.


Táhnou se do šířky 4 km a padají do hloubky 90 m. Jsou širší než Viktoriiny vodopády, vyšší než Niagarské vodopády a krásnější než oboje. Sedmdesát procent vodopádů náleží Argentině, třicet procent Brazílii.


ITAIPU je největší vodní elektrárna na světě. Nachází se na řece Paraná na hranici Paraguaye a Brazílie a poskytuje energii oběma zemím. Celkový výkon je 12,6 GW, roční produkce energie 75 000 GWh. Přehradní jezero se táhne do vzdálenosti 170 km, samotná přehrada je vysoká 220 m a dlouhá 872 metrů. Hloubka v jezeře je kolem 100 m.


Usínání s plnou hlavou zážitků. Ráno balíme a odjíždíme z Iguacu zpět do Cordoby.


Po cestě jsme se zastavili navštívit Jesuitské ruiny...


... v San Ignaciu.


Mezipřistání v Paraquai. Západ slunce nad Brazílií.



Argentina-Chile-Brazílie, 19.5. - 7.6.2005, zápůjčka aut a cestování:

19-20.5.2005	Cordoba (letiště)			   0 km		
20-24.5.2005	Embalse					 120 km		
   26.5.2005	Embalse					 374 km	
   		Alta Gracia				 470 km	
   27.5.2005	Embalse-Rio Grande-La Cruz-Embalse	 592 km	
		Embalse					 694 km	
   28.5.2005	Embalse-Mendoza				 700 km	
		Mendoza-Uspallata, hostel		1310 km	
   29.5.2005	Uspallata-CHILE				1454 km	
		CHILE-Mendoza				1555 km
   30.5.2005	Mendoza-Chese				1780 km	
		Chese-Huerta Grande, La Falda		2187 km	
   31.5.2005	Huerta Grande, La Falda-Cordoba, Alamo	2505 km	
		Alamo (výměna auta)-Iguacu		2608 km	
  1-3.6.2005	Iguacu					4138 km		
    3.6.2005	BRAZÍLIE, taxíkem tam a zpět	
    		(Foz Do Iguacu, vodní elektrárna Itaipu)	
    4.6.2005	Iguacu					4210 km		
    		San Ignacio (Jesuit ruins)		4466 km		
    5.6.2005	Santo Tome				4680 km		
    6.6.2005	San Francisco-Arroyoto (nefunkční auto) 5460 km		
                Arroyoto (výměna auta)			5552 km		
    		Cordoba					5672 km		
    7.6.2005	Cordoba (letiště)			5680 km		


Iguacu Brazil (4,8 MB)

Předchozí (sportovní) část reportáže našich reprezentantů F1ABC z MS v Argentině


Prosím, ohodnoťte výše uvedený příspěvek známkou jako ve škole. Díky.

   

Dle podkladů a fotodokumentace B.Rýze a M.Dvořáka zpracoval Jirka 15.8.2005