Online: /


AVRO F







V období rozmachu po prvním úspěšném člověkem řízeném a poháněném letu bratří Wrightů se hlavní letecké objevy uskutečňovaly na dvou místech na světě — ve Francií a ve Spojených státech amerických. V ostatních, zemích kde se následně také podařilo vybudovat kvalitní leteckou tradici, ‚ např. ve Velké Británii, probíhal z počátku vývoj relativně pomalu. Jedním z několika neohrožených leteckých pionýr byl v Británii A. V. Roe. Jeho společnost Avro se v budoucnu měla stát jednou z velmi úspěšných leteckých firem, které se zapsaly na mapu aeronautického světa. Počínaje rokem 1906 začal britský deník Daily Mail sponzorova letecké aktivity a vyhlašoval zvláštní ceny v několika různých Soutěžích Tu první z nich, vypsanou pro modely letounů a konající se v Londýně vyhrál Roe s modelem dvouplošník vystřelovaným gumou. Povzbuzen se vrhl Roe na stavbu letadla schopného nést na své palubě člověka. Vývoj pokračoval přes několik dvoj- a trojplošníkových projektů, které postupně dosahovaly různého stupně úspěchu. Se svým trojplošníkem z roku 1909 se stal, ovšem není to oficiálně potvrzeno, prvním Britem, který úspěšně zalétl letadlo britského návrhu a konstrukce. V roce 1912 bylo Avro (A. V. Roe and Co.) dobře prosperující firmou a dosáhlo významného prvenství, když představilo vůbec první letadlo s uzavřeným trupem a uzavřeným místem pro pilota. Dosud měly posádky všech letu schopných letadel otevřená stanoviště, zatímco Avro se mohlo pyšnit trupem dřevěné konstrukce s plátěným potahem a celuloidovými okny, s kovovými vstupními dveřmi v podlaze. Stroj poprvé vzlétl 1. května 1912, ale postaven byl nakonec jen jeden jeho exemplář. Po jednoplošníku s uzavřenou kabinou následoval ještě v témže roce Avro Type G, což byl dvousedadlový dvojplošník, také první svého druhu na světě. Celkově však trvalo ještě velmi dlouho, než se uspořádání letadel s uzavřenou kabinou definitivně prosadilo ve větší míře.











Článek o Avru publikoval jeho majitel i na Gameparku.cz a to pod nickem Hoky.

Parametry modelu:

Klub RC Team Vysoké Mýto
Název modelu AVRO F
Konstrukce klasická - balsa, potah
Měřítko 1:3,8
Šířka (Rozpětí) 2.280 mm
Délka 1.650 mm
Výška
Motor
Převodovka -
Vrtule
Rx - přijímač JETI Duplex R8
Regulátor -
Serva Hitec HS-422, C4041, 3xTowerPro SG5010
Aku 4xNiCd 2300 mAh, 3xNiMh 4000 mAh
Doba provozu 10 min.
Hmotnost 6.447 g
Plocha křídel 95 dm2
Měrné zatížení 67,9 g/dm2
Ovládané prvky K,S,V,M
Postaveno 05/2009
Technické listy RCTeam_modely.pdf

Prosím, ohodnoťte výše uvedený příspěvek známkou jako ve škole. Díky.