Vysoke Myto, CZ:
Teplota: 14.1 stC
Vlhkost: 74.5 %

RC Moravian Le Mans Series 2024, R2 Otrokovice, sobota 8.6.2024


Druhý závod RC Moravian Le Mans Series (MLMS) ročníku 2024 se uskutečnil na asfaltové dráze v Otrokovicích. Asfaltová plocha byla žlutě potečkovaná značkami pro místní Sokoly, kteří sem chodí cvičit na svůj slet. Trochu s obavami jsme týden předem sledovali předpověď počasí, byly hlášeny přeháňky a bouřky, ale postupně se to vyčistilo a nakonec jsme do Otrokovic jeli s vidinou slunečného dne.

Formule - classic:
Tato doplňková kategorie je primárně zaměřená na „doutníky“. Jelo se na 4x 8 minut a bez nasazovačů. Vyhrál Petr Novotný před Alešem Matiáškem a Karlem Novosadem.

Hlavního LeMans závodu se zúčastnil solidní počet 26ti aut. Opět se jelo klasickým formátem Le Mans, tedy kvalifikace na best lap a následně finálových 4x 15 minut bez škrtání.
Povzbuzen minulým závodem v Blansku, opět jsem se zapsal do dvou kategorií, LMP2 s Porsche 956KH s motorem 10,5 a GTstock s Porsche 911 GT3 RS s motorem 17,5.

Napřed mrkneme na méně obsazené kategorie:
V LMP1 jela pouze 3 auta, v LMP3 jediné a v GT2 dvě auta.
GT2 vyhrál Tomáš Václavík před Maxem Hadincem a v LMP3 uspěl Tonda Hudec.
V LMP1 zvítězil Ivo Kavánek před Alešem Matiáškem a Martinem Krejčím.

GT Stock 17,5:
Skvělé souboje na dráze nabízela zejména skupina GTstocků, zúčastnilo se hned 12 aut. Ty v LeMans mají motory 17,5 EFRA legal s povoleným časováním a na asfaltové trati to v této konfiguraci je skutečně velmi zábavná kategorie. Auta krásně jedou, čtyřkolky jsou hodné a souboje velmi vyrovnané. Úžasné výkony předváděli zejména piloti na špici: Jirka Baštinec, Zdeněk Zikmund a Jirka Pavlovec. Ti poodjížděli zbytku GTstocků a do cíle po 4x 15ti minutách dojeli jen s nepatrnými rozestupy a v tomto pořadí se také v GTstocku umístili. Byla to neatraktivnější a nejvyrovnanější skupina. V GTstocku jsem jel se svým xray T4/2014 a bojoval jsem o čtvrté místo, mým soupeřem byl hlavně svižně jedoucí Luděk Maléř. Bohužel mi v poslední finálové jízdě explodovala přední pneumatika, utrhl se běhoun a než jsem v depu vyměnil jiné kolo, propadl jsem se na ještě vcelku přijatelné konečné 9.místo v absolutním pořadí.

LMP2:
Osm aut v LMP2 je solidní účast. Ráno jsem přijel poměrně na poslední chvíli, svoje Porsche 956KH jsem tedy ladil na otrokovickou trať až během kvalifikačních jízd, ale auto nakonec jelo velmi pěkně. Dokázal jsem konkurovat Romanu Krejčímu a Petru Novotnému a s jízdními vlastnostmi podvozku jsem byl spokojen. Bohužel mi na konci první i druhé finálovky docházely baterie a ztratil jsem tím několik kol. Přesto jsem plynulou a méně agresivní jízdou ve třetí patnáctiminutovce významně vylepšil svoji pozici a zamýšlel v poslední jízdě zaútočit na celkové druhé místo v absolutním pořadí. Pečlivě jsem si před rozhodující čtvrtou finálovkou nachystal auto, obrousil kola, opatrně jsem nasadil auto na trať, abych nakroužit pár zahřívacích kol pro obvyklé usazení gripu namazaných mechových pneumatik. Jenomže po chvilce jsem schytal velkou ránu přímo na zadek od jiného auta. A po ní už jsem se nerozjel… Tedy namísto útoku na čelní pozice jsem šel opravovat a závěrečná finálová jízda odstartovala beze mě. Auto jsem zprovoznil až po rozsáhlejším servisním zásahu a výměně motoru, jenomže to už bylo po závodě a s velkým propadem pořadím. Doma na měřáku jsem pak zjistil vnitřní závadu v nabouraném motoru, motor je bez jedné fáze.
V LMP2 tak zvítězil Petr Novotný před Romanem Krejčím a Martinem Krejčím.
Výsledky závodu v celkovém pořadí napříč kategoriemi naleznete v příloze.

Tentokrát se mi dvě kategorie moc neosvědčily, málo času mezi jízdami, do toho ještě nějaké opravy a seřizování, byla to honička. Sice jsem se svezl, ale výsledky nic moc. Napříště uvážím, co s tím.

Další závod LeMans se pojede ve Frýdku-Místku. Tak snad vyjde počasí, do malebného retro areálu Sokolík se vždy těším.



































Tento příspěvek naleznete i na našem Facebooku.



Zpracováno 14.9.2024