Vysoke Myto, CZ:
Teplota: 14.1 stC
Vlhkost: 74.5 %

P-963 Hypercar Montech


Lexanové karoserie od firmy Montech mi vyhovují kvalitou, jízdními výkony i svým stylem. V roce 2023 nás Montech velmi potěšil, když se usilovně pustil do zpracování kolekce karoserií připomínajích vozy nové skupiny Le Mans Hypercars.
Jako první se objevil Peugeot 9X8, následovalo Ferrari 499L, Toyota GR10 a prý mají postupně přijít všechny hypercary co se letos chystají na skutečné závodní okruhy. Máme se tedy na co těšit.
Netrpělivě jsem čekal na svoji srdeční záležitost, tedy Porsche 963 LMDH. A hned jak jej Montech uvedl na trh, objednal jsem.
Oproti ostatním hypercarům má P-963 velmi nízkou stavbu karoserie nad zadní nápravou a štíhlý trup, to je určitá výzva pro instalaci na podvozek.
Je neuvěřitelné, jak hluboké tahy na lexanu výrobce dokáže realizovat aniž by tím utrpěla soudržnost materiálu v exponovaných rozích. Příkladem budiž třeba úzká vysoká ploutev za kabinou. Dobrá práce !
Čirou karoserii P-963 jsem cíleně napasoval hned na dva různé podvozky. Na čtyřkolku xray x4/2024 a na pancar xray x10.
Je škoda, že tato kolekce hypercars karoserií Montech je konstruována na šířku pouze 190mm, tedy cílí speciálně na nové nízkoprofilové podvozky touring cars. Opomíjeni tak jsou příznivci pancarů, kteří na své podvozky potřebují 200mm karoserie... Přesto se mi P-963 na pancar podvozek xray x10 podařilo naroubovat.
Karoserie hypercaru je hodně členitá a její tvar mne přiměl práci hodně dobře rozmyslet. Musel jsem si k tomu nakreslit několik skic schématu olakování. A nemohl jsem samozřejmě volit jiný nástřik, než naše týmové barvy Gulf-Racing
Samotné maskování a lakování čtyřmi různými barvami bylo poměrně složité, jednak pro zvolený vzor, jednak pro zmíněnou členitost karoserie.
Vše se samozřejmě lakuje z vnitřní strany, od nejtmavších odstínů k nejsvětlejším. Aibrush nemám, tedy jsem lakoval barvami na lexan ve spreji. Vyztužil jsem otvory pro uchycení karoserie, ty při případných kolizích trpí. Po stržení ochranné folie jsem olakování doplnil samolepkami. Po pravdě se tedy dá konstatovat, že výsledné dílo je "0% airbrush, 100% stickers"
A nový krasavec vyjíždí ! Otázkou ovšem je, kam mě s ním pustí. Do kategorie GT Stock to asi nepůjde, tam je povolen výslovně styl GT, respektive konkrétně vyjmenované karoserie.
Ideální využití se tedy nabízí v kategorii RC Moravian Le Mans Series, případně ve WorldGT.
Věřím, že nezůstanu sám, do nové sezony Le Mans ještě je dost času na přípravu. Snad se nás na trati s pěkně zpracovanými hypercary od Montechu sejde víc a pak si to užijeme !























Tento příspěvek naleznete i na našem Facebooku.



Zpracováno 14.9.2024