Vysoke Myto, CZ:
Teplota: 8.1 stC
Vlhkost: 51.2 %

New Bohemia West Cup, Cheb, neděle 29.1.2023


Máme za sebou perný závodní víkend. Na účast v Chebu nás nalákala atraktivně vyhlížející startovní listina jak v kategorii WorldGT/Pancar, tak v kategorii Truck. No a protože to do Chebu je z vysokého Mýta poměrně daleko, nabídla se možnost rozpůlení cesty, tedy sobotní účasti na Rebels v Praze, přespání v hlavním městě a v neděli ráno dojetí do Chebu.
Na sobotním Rebels Race jsem se svezl v kategorii GTStock17,5. Je prima, že i na Rebels přišla parta nadšenců na chuť této kategorii s realistickým jízdním projevem aut s pěknými karoseriemi. Zbytek dne mezi rozjížďkami jsem věnoval drobné přípravě aut na nedělní závod do Chebu, tedy výměna čipů AMB za čipy IRC22, plus běžná údržba aut. Ošetřovat jedno auto nasazené v závodě a chystat čtyři další auta na závody příští den je pěkná fuška, ale alespoň jsem se v chladné hala na Třebešíně trochu zahřál.
V neděli časně ráno jsme se synem vyrazili z Prahy směr Karlovy Vary a Cheb. Cesta byla vcelku dobrá, jen je škoda, že z Prahy do Varů není dálnice, pouze jakési osamocené „ukázky“ dálničních úseků. To je bohužel pro nás významný nedostatek pro lepší dosažitelnost závodů v Chebu, Ostrově či Klášterci. Hala v Chebu je pěkná, dostatek místa pro stolky v hale či předsálí, pěkná trať, dlouhá rovinka, několik technických pasáží. A asi i proto, že je hala umístěna nad bazénem, tak tu bylo příjemné teplo. Do závodů se zapsalo 68 aut, což prý je rekordní účast.

Kategorie Truck17,5:
Tato kategorie je v těchto končinách dlouhodobě velmi oblíbená. Tentokrát se zapsalo 10 soutěžících z Česka a Německa. My tuto kategorii nijak zvlášť nepěstujeme, ale když už jsme si pořídili karoserie trucků, tak jsme je opět chtěli vyzkoušet. Už jsme tu koneckonců jednou byli, v říjnu 2021. Kubovi jsme karoserii trucku naroubovali na podvozek se kterým jezdí GTStock a to včetně motoru LRP17,5. Žádné další úpravy podvozku jsme nedělali. Abychom se synem jeli alespoň trochu rozdílnou strategii a otestovali si, co těžší a vyšší těžiště karoserie trucku potřebuje, tak jsem narychlo sestavil podvozek z přebytečných dílů, se starším reglem LRP, který ale bohužel neumožňuje optimalizovat některá užitečná nastavení. Přidal jsem motor Muchmore17,5 a karoserii trucku. Podařilo se nám dostat do finálové skupiny A v níž jsem startoval ze druhé pozice hned za místním guru RC-trucků Jiřím Benešem. Kuba startoval po obtížích v kvalifikaci z posledního místa v Áčku. První finálovku se mi podařilo vyhrát, ale další dvě si už pohlídal skvěle a čistě jedoucí Jirka Beneš a nedal mi významnější šanci jej ohrozit. Na trati bylo vidět, že průjezdy některých úseků zvládá lépe. Kubovi auto konečně sedlo a všechny tři finálovky se statečně probíjel kupředu.

Kategorie Pancar:
Do kategorie WorldGT/Pancar se zapsalo 11 soutěžících a to včetně několika zvučných jmen z Německa, Mathiase Rebera a jeho bratra Jurgena Rebera, a z řad místních závodníků. Významným domácím propagátorem Pancarů je Tomáš Ulč, který sám navrhuje a ladí podvozky pro Pancary. V tomto závodě bylo nasazeno hned pět podvozků ULI-tech a ty si vedly velmi dobře. Závodníci z Německa dovezli Pancary 240 mm s proudnicovými aerodynamickými karoseriemi a motory 10,5, což místní předpisy umožňují. My jsme proti tomu nasadili naše auta 190 mm, karoserie s odděleným křídlem, motory 13,5 v zeroboostu. No, konkurovat s tím moc nešlo, tak jsme postupně něco málo dolaďovali a zkoušeli. Jenže už od kvalifikace nás provázely problémy, ať už z důvodů nezaviněných kolizí na trati a následné ztráty pozic či technické závady. Nakonec se nám podařilo proklouznout do finálové skupiny A. Nicméně technické obtíže na našich autech pokračovaly. Sám jsem dvě ze třech finálovek nedojel a musel odstoupit z docela dobře rozjetých jízd. Přesto to byla výborná zkušenost i pro nalezení slabin na našich autech. Dokud nám to jelo, byla to na trati solidní palba a asi se na to dalo i koukat. Tak snad jsme alespoň trochu přispěli k propagaci této krásné kategorie…

Gratulujeme soupeřům k dosaženým výsledkům !
Pro RC Team Vysoké Mýto vezeme:
2.místo v kategorii Truck 17,5
3.místo v kategorii Truck 17,5
5.místo v kategorii WorldGT/Pancar
6.místo v kategorii WorldGT/Pancar

Fotogalerie:





















































Tento příspěvek naleznete i na našem Facebooku.



Zpracováno 19.3.2023