Přestože klubovou podstatou a zaměřením většiny členů RC Teamu Vysoké Mýto naší modelářskou disciplínou i nadále zůstávají RC-letadla, v zimě od nich odbíháme, aby nám nemrzly prsty a abychom udrželi bystrou mysl a postřeh :-)
Kromě čtyř zimních závodů "GP" s auty Mini-Z, které pořádáme pro děti a tatínky tady u nás ve regionu, občas se synem Jakubem vyjedeme na závody RC aut měřítka 1/10.
Závodní dráhy pro ně samozřejmě jsou rozsáhlejší, je to jiná technika a tak do toho zlehka pronikáme a zvykáme si na to.
O to více nás pak povzbudí, když se konečně také nějaký závod trošku vydaří, auta vydrží a sedí na trati.
Prostředí v Jedovnici máme rádi, je to pro nás z Vysokého Mýta docela blízko a Pavel Magda s týmem RC Blansko to tu mají organizačně zmáknuté.
Pro tento závod jsme do kategorie zadokolek World GT 1/10 se synem Jakubem nasadili naše dva podvozky xray x10L, které jsme si před rokem pořídili.
Většina soutěžících v kategorii World GT 1/10 jezdí osvědčené a aerodynamicky výhodné karoserie Alfa Romeo 8C "Sophia".
Stejnou nasadil i syn Jakub, zatímco moje dosluhující otlučená (ach ty začátky...) karoserie Alfa Romeo 8C už se ani nedá sehnat nová, výrobce ji přestal dodávat.
Oprášil jsem tedy naši "designovku" Ford GT. Je vcelku pohledná, zejména při použití pěkných oranžových disků ladících s naším týmovým zbarvením.
Nicméně je těžší a má výše položené těžiště, aerodynamicky není tak optimalizovaná jako konkurenční Alfa Romeo 8C.
Nedělal jsem si tedy velké iluze o konkurenceschopnosti mého auta, ale chtěl jsem to zkusit alespoň pro uspokojivý pocit z jízdy se zajímavým autem na trati.
V Jedovnici se sešla solidní konkurence 14-ti GéTéček.
Trať byla technická, jela se proti směru hodinových ručiček a pro tak rychlá auta jako jsou GT s motory 10,5T to byla výzva.
Vlásenka po rovince byla delikatesou pro všechny piloty. Dalo se tam hodně získat, ale také všechno ztratit.
Jakub tu minule byl čtvrtý a tak nyní kvalifikaci startoval v Áčku s těmi rychlejšími piloty.
První kvalifikační jízda se mu moc nevydařila, auto nesedělo dobře na trati, bylo to trápení.
To se mi vůbec nehodilo do krámu, protože táta potřebuje, aby se synovi maličko dařilo a auto mu jelo, jinak bych brzy neměl s kým jezdit na závody, že...
Po jízdě jsme tedy jízdní vlastnosti synova auta vyhodnotili, vrhli se na to a provedli několik drobných změn, které měly vést ke zlepšení. A to se dostavilo.
V poslední kvalifikační jízdě se Jakub dokázal k překvapení všech vyšvihnout až na 2.místo, odkud poté startoval všechny své finálové jízdy.
Mně tady minule auto hodně zlobilo, bylo velmi obtížně řiditelné, nedokázal jsem to doladit a skončil jsem tu před měsícem neslavně.
Proto jsem nyní začínal kvalifikaci ve skupině B s papírově mírně pomalejšími soupeři.
Od minule se mi podařilo závadu najít a odstranit a tak byl tentokráte jízdní projev auta lepší.
Můj model se držel statečně, postupně jsem dolaďoval jeho vlastnosti a při jízdě jsem se kochal ladnými křivkami karoserie Fordu GT na trati.
No a vydalo to na šestý nejlepší čas a tedy i šesté místo pro start do finálových jízd.
Pořadí World GT 1/10 po kvalifikaci:
Do finálových jízd jsme tedy se synem odstartovali s jistým závazkem nepokazit dobře absolvovanou kvalifikaci a pokusit se těžce vydobyté pozice udržet či třeba ještě mírně vylepšit.
První finálovou jízdu vyhrál Míra, 2.Tomáš, 3.Jakub:
Druhou finálovou jízdu vyhrál Tomáš, 2.Jakub. 3.Míra:
Před rozhodující poslední finálovou jízdou jsme trochu počítali v průběžných výsledcích. A pak šli na to.
Třetí finálovou jízdu vyhrál Jakub, 2.Tomáš, 3.Jirka:
Bestlaps v závodě World GT 1/10:
Tomáš Kembitzký 11.853 sec.
Jakub Vaněk 12.130 sec.
Jiří Vaněk 12.132 sec.
Miroslav Jurenka 12.255 sec.
Daniel Urban 12.299 sec.
Radovan Konopík 12.535 sec.
A nastala trocha napětí, jak to tedy vlastně dopadlo. A co vlastně rozhoduje při rovnosti bodů ?
Dopadlo to děsně těsně : o vítězi rozhodlo 95 tisícin sekundy !
Tomáš si vítězství naprosto zasloužil, jezdil po celý den skvělé časy a zajel i bestlap dne.
Konečná výsledková listina závodu kategorie World GT 1/10:
Jakubovi tedy uteklo premiérové vítězství až po celodenním zápolení a při rovnosti bodového zisku a při rovnosti počtu najetých kol o rozdíl v nejlepších časech finálovek, tedy o 5:03.638 - 5:03.543 = 0,095 sec...
Už teď víme, jak to příště doženeme - posuneme měřicí čip v autě o deset centimetrů dopředu :-)
Pěkný výkon, napínavé souboje na trati, první Jakubovo umístění na bedně v desetinách a koneckonců i tento zajímavý příběh jednoho závodu.
Pro RC Team Vysoké Mýto je druhé a čtvrté místo bezpochyby velkým povzbuzením.
Snad vydrží forma. Držte nám palce !