Zajímavý nový seriál závodů pro RC auta malých měřítek 1:28 a 1:24. Vyjma Moravy a Slovenska, kde se tradičně jezdí koberec a mechové pneumatiky, je ALSracing Cup v Čechách jediným nám známým místem, kde je tuto kombinaci možno využít v závodním nasazení. Dráha je menší, tudíž i technická, což je jenom dobře pro kultivování citu v ovládání auta. Z výsledků je přesto vidět, že i auta kategorie Open na takové trati dokáží využít svůj výkonový potenciál v kontrastu se slabší motorizací kategorie Stock a každý si tedy může najít kategorii, která mu nejlépe vyhovuje či která se mu líbí. Bez jakýchkoliv problémů zde společně jezdí podvozky Kyosho mini-z, ALS či zcela amatérsky vyrobené chassis.
Místní nejsilnější disciplínou je tradičně kategorie 1:24Expert, kde domácí borci dali dokupy solidní tým a tato kategorie tedy byla početně nejhojněji obsazena. O výsledku rozhodovaly velmi malé rozdíly a přestože Libor Prchal byl nejvyššímu konečnému úspěchu velmi blízko, nakonec se v této kategorii se svými zkušenostmi i nezbytnou troškou štěstí prosadil Luděk Aschenbrenner.
Kategorie 1:28Stock (motor MZ-09P) byla méně obsazená, což je škoda, protože to je příjemná kategorie, auta mají velmi podobný a naprosto zvladatelný výkon a souboje na trati jsou vyrovnané. Tentokrát jsme tedy Stock pojali zejména jako propagační iniciativu a zároveň jako testování a ladění na další ostré závody. Již v průběhu jednotlivých rozjížděk oba třebechovičtí piloti viditelně vylepšovali svůj jízdní projev a zvyšovali nájezd kol, poslední jízdy v podání Petra Sibeke už byly na konkurenceschopné úrovni a i Jakub Blecha učinil viditelný pokrok v krocení svého stroje.
Nejrychlejší kategorií se stal 1:28Open, kde jsme i přes nejvyšší hustotu provozu na trati (5 aut najednou s poměrně velkým rozptylem výkonnosti startovního pole) zaznamenali rekord dne v nájezdu 46 kol v poslední 4.finálové rozjíďce a celkově 136 kol ze třech započítávaných jízd čtyřrozjížďkové finálové série. Zajímavé je i to, že každý z podvozků na prvních třech místech pořadí byl zcela jiné koncepce i značky, karoserie laminátové i lexanové. I to podtrhuje pestrost startovního pole kategorie Open a jeho vyrovnanost.
Pořadateli bychom doporučili dopracovat mantinely na několika místech, kde nyní byla pouze nízká dřevěná lišta a kde občas auta zbytečně opouštěla trať, vylepšit vnitřní mantinely (třeba z elektrikářských lišt po vzoru Zubří, Ostravy nebo Hrotovic) a zajistit nahazovací tyčky, aby nahazovači nemuseli zbytečně pobíhat a motat se po trati nad nezbytně nutnou míru. Vše jsme společně analyzovali při závěrečném hodnocení a pořadatel přislíbil úpravy do příště zajistit.
Měření bylo dobře zvládnuto s využitím spolehlivého a i v našem klubu využívaného měřicího software ZRound.
Musíme vyzdvihnout i solidní ohleduplnost na trati, kde sice nebylo mnoho prostoru uhnout dostatečně stranou, ale snahu všech pilotů je nutno ocenit.
Ve Vísce u Frýdlantu jsme našli zpřízněné duše a mapa Republiky je obohacena o další místo, kde se tato kategorie RC aut aktivně jezdí.
Pořadatelům tedy patří pochvala a dalším zájemcům o účast v závodech RC aut malých měřítek můžeme ALSracing Cup doporučit.
Další závod se jede 4.1.2014.
Výsledky:
Videa:
ALSracing Micro Cup Víska 23.11.2013 Expert24, finálové jízdy skupina B:
ALSracing Micro Cup Víska 23.11.2013 Expert24, 1.finálová jízda skupina A:
ALSracing Micro Cup Víska 23.11.2013 Expert24, 2.finálová jízda skupina A:
ALSracing Micro Cup Víska 23.11.2013 Expert24, 3.finálová jízda skupina A:
ALSracing Micro Cup Víska 23.11.2013 Expert24, 4.finálová jízda skupina A:
ALSracing Micro Cup Víska 23.11.2013 Stock28, 1.finálová jízda skupina A:
ALSracing Micro Cup Víska 23.11.2013 Open28, 1.finálová jízda skupina A:
ALSracing Micro Cup Víska 23.11.2013 Open28, 4.finálová jízda skupina A: