Online: /


Slet EsoTop modelů v Plešnici u Plzně

So 6.5.2006

V Plešnici se modeláři začátkem května scházejí pravidelně každým rokem.
Pravidelně zde však rovněž panuje ne úplně příznivé počasí (větrno - deštivo) a tak se hlavní pořadatel Pavel Hlávka rozhodl na počasí vyzrát změnou názvu akce.

Když jsem se synem Jakubem v pátek v noci dorazil do Plešnice, svítily hvězdy a měsíc, obloha byla jasná bez jediného mráčku.
Uvítal nás hlouček modelářů u bufíku se slovy "...stan si píchni támhle a přijď na pivo...".
Nedalo se nevyhovět. Po tmě jsme postavili stan a šli se občerstvit. A Pavel prorokoval : "...zítra bude foukat...".


V sobotu ráno naše stany zalilo slunce, úplné bezvětří, ani lísteček se nehnul. Prima ! Začali jsme prohánět modely, zatímco se postupně sjížděli další modeláři i diváci.


Po deváté hodině se začal zvedat větřík a když ve 13:00h po brífingu modelářů před oficielním zahájením modelářského odpoledne přiletěl vrtulník Sokol ze záchranné služby Plzeň, už slušně foukalo. Sokol a jeho posádka však předvedli ukázkovou záchrannou akci se shozem "oběti"...


...její následnou záchranou...


...i řadu prvků náročných na pilotáž vrtulníku.


Sokol : "Souvrat a odlet" (video 4,5 MB)


Po odletu Sokola přišla řada na modeláře. Davy ukázekchtivých diváků se tlačily u hrazení a do silného větru se modelářům moc nechtělo.


Byl jsem "na ráně" a tak jsem na to šel jako první. F-15ka si s větrnými poryvy poradila se ctí.


Následovali ostatní, zde H.Dobner s Cessnou 182.


P-39 Airacobra...


...A.Valáška z Drozdova (AMG Mýto)...


...5kg, motor 10 ccm.


P40 Karla Pánika z Plzně. Hmotnost 6 kg.
Jeden z velkých dvojplošníků na stojánce.


Zlín 212 Karla Klaimonda. Rozpětí 2.400 mm, délka 1.760 mm, 4.800 g, OS Max FS91 15 ccm 4takt.


Messerschmitt Me-109 Miroslava Christla.
Elektrodmychadlový FW Ta-183 Huckebain A.Alferyho, Alfamodel.


Petr Jirous s Pelhřimova a Dassault Rafale B na pohon dmychadlem s motorem OS Max 91VRDF 15 ccm...


...rozpětí 1.210 mm, délka 1.750 mm, hmotnost 6.800g.


Na obrázku je vidět přistání s neuzamčeným předním podvozkem. Rafale na stojánce s FA-18 E.Stahlieho.


Edie Stahlie v průběhu dne předvedl také svého Rafale s elektrodmychadlem Aeronaut 120, motorem Kontronic, rozpětí 1.070 mm a hm.4.800 g.
Eurocopter SA365N Jiřího Zikmunda. Hm.9.200 g, délka 1.860 mm, OS Max 91SXH 15 ccm. Stavba modelu vyžádala 1.400 hodin práce v letech 2000-2005.


Z vystoupení SHVPL Rakovník "Sundejte Hartmanna".


Z vystoupení SHVPL Rakovník "Sundejte Hartmanna".


Bell 206 Jiřího Zikmunda, délka 1.670 mm, 7.200 g, OS Max 61SXH.


Elektro Piper Borise Guiče.


Pavel Zíka a jeho "Ďábelská akrobacie" (video 12 MB)


SHVPL Rakovník.
Messerschmitt Me-109Z (Zwilling). Projekt dálkového stíhače. Rozpětí 2.350 mm, hm.5 kg, 2x MVVS 8 ccm.


Messerschmitt Me-109TL. Projekt proudového stíhače, konstruován souběžně s Me-262. Později vývojové práce zastaveny ve prospěch Me-262.


Me-163 Komet Igora Vyznala o rozpětí 1.530 mm před vystoupením SHVPL "Tajné zbraně Luftwaffe". Za letu však Me-163 upadl podvozek...


...a hned vzápětí následovala tvrdá rána na asfalt.


Nebyla to tento den první nehoda, již dopoledne zrušil čelním nárazem do pole svoji hliníkovou turbínovou deltu JM.Chyla.
Tady je jeden loňský snímek pro připomenutí modelu pana Chyly.


Avia BH-1 Michala Cimbůrka z Prahy. Potah křídla Solartexem, pohon benzínovým motorem z křovinořezu.


Létající slepice. Doufejme, že nemá ptačí chřipku...
"FlyingSaurus" E.Stahlieho o rozpětí 1.100 mm létal pěkně, na závěr letové ukázky však spadl do pole.


Akrobatický elektrospeciál Cayenne Borise Guiče. Hm.4.400 g, rozpětí 2.000 mm, motor HCS Hirotex.


Ten předmět v Borisově ruce je "paklík" LiPolek.


Modeláři z Mladé Boleslavi přivezli parašutisty...


..v akci jsem je neviděl, alespoň jsem se přiučil balení padáku.


Antonín Alfery s Thunderboldtem.


Lukáš Nesnídal a Velox.


Sekce bojových pilotů Plzeň-Západ...


...aneb hon na stuhy.


O.Novotný z RC Revue s Lockheed-Martin JSF X-35B. Motor Mega 2210/3, dmychadlo Fantex 6xx, 1.100 g, 4S1P LiPol 3.200 mAh.


Blériot XI-II. Pilotuje Michal Cimbůrek...


..potah Upraca, ovládání SOP, VOP a nakrucování (!) křídel.


Dornier Seastar Karla Pánika z Plzně. Rozpětí 1.420 mm, 1,8 kg, 2x Mega 600/10/8. Obojživelný letoun.


Miloš Petrbok a Adler-Gardner. Motor ZDZ 80, potah Solartex.


Havárie se nevyhnula ani Jiřímu Alferymu. Po startu Mig-15 z trávníku proti silnému větru nestihl pilot potlačit a Mig udělal přemet přímo do země.
Stojánka Alfamodel byla plná krásných a dobře létajících modelů.


František Fiala a Blaník L-13 J s motorem na gondole. Rozpětí 5.300 mm, hm.25 kg. Elektromotor PJS 10000. 30 čl.NiCd.


Miroslav Pastyřík a Blaník L-13 s turbínou. Je to nezvyklá kombinace, ale jeden skutečný Blaník je prý takto poháněn.
V Kabině sedí dvojník Miroslava Pastyříka.


Stojánka s mými modely reprezentujícími RC Team Vysoké Mýto. Škoda jen, že jsme zde neměli silnější zastoupení...


Plešnická premiéra mého nového "raceru", Zlína Z-XIII. Zdá se, že zaujal i přihlížející policisty.


Václav Hradec a Bristol M1. Rozpětí 2.450, délka 1.850, hm.11 kg, ZG38 Titan. Celobalsová konstrukce, potah Upraca.


Z-37 Čmelák Jiřího Karbana z Horšovského Týna. Rozpětí 2.600, délka 1.670, hm.7 kg, ZDZ 50HG, zbarvení dle fotografického letadla fy.K-Air z Rakovníka.
Kuňkadlo Michala Ciniburka.


Vrtulníky T-Rex na stánku fy.Hořejší.


Mustang Karla Klaimonda, 2.8 kg. Na přistání je vidět deformace podvozku.


Mig-15 J.Karbana dle plánku Pavla Bosáka.


Celou akci slovem z "velitelského návěsu" fundovaně provázeli "speakři" : Miloš Petrbok, Jaroslav Vaníček a Vladimír Hadač.
Tak letos to počasí docela vyšlo. Vítr jsme nakonec zase překonali a věřím, že napřesrok to bude ještě lepší.

Předchozí článek z Plešnice


Prosím, ohodnoťte výše uvedený příspěvek známkou jako ve škole. Díky.

   

Zpracoval Jirka 6.5.2006