Online: /


Mega Cup 2005

Na letišti Brno-Medlánky se o víkendu 4-5.6.2005 konal další ročník MegaCup vyhrazený modelům letadel s elektrickým pohonem.
A k vidění toho bylo hodně...


Začnu však malou oklikou přes páteční ohňostrojové grandfinále v rámci Festivalu zábavy pod hrady Špilberk a Veveří...


...v podání Flash Barrandov Speciální Efekty...


...a sobotní ráno nad brněnskou přehradou se syčením hořáků horkovzdušných balónů.


Ale teď už k MegaCupu.


Elektrovětroňů a hotlinerů zde bylo velké množství.


Používaly různá provedení startovacích vozíčků.


Diabolo 2000 kachní koncepce.


Okapi od Reichard Modelsport. Pilot pan Budínský.


Dmychadlový Vampire M.Tichého...


...startuje katapultem...


...a je poháněn dmychadlem Mega-Moki.


Model Klaun před letem a po něm.


Mig-15 je velmi oblíbenou předlohou...


...tento je ze stavebnice AlfaModel. Hellcat.


Větší Mig-15...


...s důvěrně známou siluetou...


...je vybaven dmychadlem Mega-Moki.


Model experimentálního letounu Bolton-Paul P111 Martina Müllera z Německa...


...startuje katapultem...


...a je poháněn motorem Mega 21/30/3 a LiPol články 3200 mAh.


Stíhačky WWII jsou velmi oblíbené. Messerschmit Bf-109 je poháněn Li-Ion akumulátory.


Spitfire Tomáše Ciniburka. Pohon Mega AC 16/15/3 + 4S1P LiPol. Od kruhového hodu nakonec Tomáš upustil.


Tento nevšední model je rovněž dílem T.Ciniburka. Messerschmit Bf-109 ve světlé kamufláži.


Diamond Aicraft DA42 TwinStar Jaroslava Velíska. Chybí jen průhledná kabina s pilotem.


Ke startu větších elektrovětronů hodem z ruky je potřeba pomocník.


Celkový pohled na medlánecké letiště.


Elagantní model. Nízký průlet dolnoplošníku.


Brněnští modeláři předvedli skupinový let se samokřídly - viděli jsme i kill dvou modelů. Chvilku jsme i mokli.


A opět Mikojan Mig-15...


...v přípravě na let.


Detail uzavírání kabiny.


Čtyřmotorový Liberator.


Northrop F-5E Tiger.


Akrobat Flop. Spirit of St.Louis.


Tohle není model - skutečný Vivat startuje na sousední dráze. Startovní box byl neustále plný.


Těmto velkým modelům nelze upřít eleganci tvarů i letu.


Foukal docela nepříjemný silný nárazový vítr.


Tento lehoučký model si však s větrem poradil se ctí a potěšil vyznavače modelů z počátků letectví.


Akrobatický dvojplošník.


C-160 Transall.


Dvojmotorový Dornier Do 335 Pfeil. Jeden motor tlačí, druhý táhne.


Zkouška funkce podvozku před startem.


Spitfire.


Testovací model F-16 firmy MegaMotor. Výrazně zbarvený dvojplošník.


Antonín Alfery to je AlfaModel a vrtulové a dmychadlové stíhačky.


Mustang P-51D a Nakajima Ki.84a Hayate čekají na svoji příležitost. Start !


Zastoupeny byly i modely WWI...


...které i přes handicap velkého čelního odporu předvedly realistický společný let...


...a bezchybná přistání.


Vrtulníky byly v menšině.


Locheed Martin F-16 Fighting Falcon a Aero L-39 Albatros Jaroslava Lépa.


Pohled do útrob modelů F-16 a L-39 na pohonné jednotky.


J.Lép připravuje start katapultem.


Okamžik startu fotí Karel Matyáš, vpravo přihlíží Miloš Tichý.


F-16 je opravdu dynamický model.


Na přistání.


Falcon po letu.


Na řadě je Aero L-39 Albatros.


Realismus letu L-39 je velmi vysoký...


...přispívá tomu i maketové zpracování detailů a maketová rychlost podzvukového cvičného letounu.


Pohled na stojánku modelů.


Nechyběly zde ani moje modýlky...


Závěrečné losování cen sponzorů...


...za přítomnosti Karla Matyáše (v bílé čepici).


Společné foto na památku.


Další ročník MegaCupu je tedy již minulostí.
I přes proměnlivé a větrné počasí se akce vydařila a organizačně byla velmi dobře zvládnuta.
Nutno vyzdvihnout výkony speakerů, kteří nepřetržitě podávali informace a komentáře k předváděným modelům.
Přehlédnout nelze ani velkou podporu sponzorů MegaMotor, MGM-Compro, AlfaModel, Reichard Modelsport, kteří akci zaštítili a přispěli tak k atraktivnosti jednoho z nejvýznamnějších setkání modelářů z celé republiky.


Prosím, ohodnoťte výše uvedený příspěvek známkou jako ve škole. Díky.

   

Zpracoval Jirka 6.6.2005